.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بازگشت حاشیه‌ساز رحیمی به مجلس

محمدرضا رحیمی معاون پارلمانی دولت که از ماجرای چک‌های پنج میلیونی دیگر در راهروهای مجلس دیده می‌شد، دیروز نه تنها به مجلس آمد بلکه در حلقه خبرنگاران شروع به گلایه و شکایت از «تهمت»‌هایی کرد که به گفته وی نمایندگان به او و عباسی مدیرکل دفتر پارلمانی دولت زدند.
به گزارش شمال نیوز به نقل از شهاب نیوز ، ادبیات رحیمی آنچنان غیرمتعارف بود که حتی بعضی از نمایندگان از جمله یکی از اعضای هیات رئیسه مجلس او را دعوت به آرامش کرد. اما معاون پارلمانی احمدی نژاد معترض بود که «برخی فضا را به گونه‌ای کردند که ما را از پا درآوردند.»
وی حتی با تاکید بر اینکه عباسی بی گناه است و نه تنها برکنارش نکرده بلکه به سمتی دیگر منصوب شده، لاریجانی را هم «بازی خورده بعضی‌ها» نامید و با بیان اینکه اگر بخواهد از مسببان آن اتفاق پیگیری قضایی کند، باید از خیلی‌ها شکایت کند، از این اتفاق تعبیر به یک نوع مرض کرد که خدا باید رفع مرض کند.

سخنان رحیمی به سرعت مجلس را به هم ریخت و نمایندگان برآشفته از آنچه «توهین‌های رحیمی به خود می‌خواندند»، عنوان می‌کردند آنها به خاطر مصالح کشور کوتاه آمدند و برکناری عباسی کمترین پاسخ به ماجرای چک پنج میلیونی بوده و گویا باید پاسخ‌های تندتری به این ماجرا می‌دادند.
بدین ترتیب شکستن سکوت رحیمی به جای آنکه روابط مجلس - دولت را بهبود ببخشد، باز فضای میان این دو قوه را تا حدی ناآرام کرد که چند نماینده بلافاصله نسبت به سخنان رحیمی اعتراض کردند.
البته رحیمی در میان خبرنگاران، احمد ناطق نوری یکی از اعضای هیات رئیسه را به شهادت گرفت که نمایندگان به خاطر حوزه‌های انتخابیه دست شان خالی است و همیشه از دولت کمک می‌خواهند.
رحیمی که مدیرکل تشکیلات او به خاطر پرداخت چک پنج میلیونی برای پس گرفتن امضاهای استیضاح از مجلس اخراج شد، دیروز در پاسخ به پرسش اعتماد مبنی بر اینکه اگر مقصر نیست چرا با افرادی که چنین حرف‌هایی زدند برخورد نمی‌کنید، گفت که به خدا پناه می‌برد چون اگر قرار باشد از نمایندگانی که به او تهمت زدند شکایت کند، باید از تعداد بسیاری نماینده شکایت کند.
وی گلایه‌هایش را با این جمله به اوج رساند؛ «رفتارهای برخی‌ها یک نوع مرض است و از خداوند می‌خواهم رفع مرض کند.» این جمله به سرعت در راهروهای مجلس پخش شد.
نمایندگان با شنیدن صدای رحیمی که توسط خبرنگاران برای آنها پخش می‌شد، واکنش‌های تندی نشان داده و عنوان می‌کردند چنین توهینی را از معاون پارلمانی احمدی نژاد برنمی تابند. حتی یکی دو نماینده‌ای هم که سر ماجرای عباسی، بیش از سایر نمایندگان به برخورد با مدیرکل پارلمانی دولت پرداخته بودند اظهار داشتند رحیمی باید به خاطر این نوع توهین‌ها توضیح دهد. البته رحیمی حتی برخورد فیزیکی یک نماینده با عباسی را ظلمی توصیف کرد که پاسخش را به خدا سپرده است.
وی در بخشی دیگر از مصاحبه خود وقتی از او در مورد دلیل بسته بودن دفتر دولت سوال شد و اینکه نمایندگان روحانی مانند محمدتقی رهبر نماینده اصفهان حتی این گلایه را به احمدی‌نژاد هم کرده‌اند، گفت؛ «چه کسی گفته آقای رهبر گلایه کرد. ایشان فقط تعریف و تمجید کردند و بر تحکیم روابط با دولت هم تاکید کردند. آقای ابراهیمی هم که از اول تشکر کردند و آقای ابوترابی نایب رئیس اول مجلس هم که اظهار داشتند دولت نهم را با شاخص مقربین می‌سنجند.»
گویا کافی بود این توضیحات رحیمی از جلسه روحانیون مجلس با احمدی‌نژاد به گوش نمایندگان نامبرده برسد. رهبر نماینده اصفهان متعجب از این سخنان اظهار داشت؛ «نمی خواهم با این فرد وارد درگیری لفظی شوم اما ایشان گویا صلاح ندیدند از گلایه‌های ما هم بگویند. بله دفتر دولت باز است اما چه کسی آنجا نشسته است؟ یک ماه است وزیر راه وقت ملاقات نمی‌دهد. به آقای احمدی‌نژاد گلایه کردم که دفتر دولت تعامل با نمایندگان را به صفر رسانده است. این چه جور حسن نیتی است که وزیر نه به مجلس می‌آید و نه وقت دیدار می‌دهد.»
رهبر می‌گوید احمدی نژاد این طور عملکرد وزرایش را توجیه کرده که این موضوع حداقل 15 ساعت وقت می‌گیرد. به همین دلیل هم نماینده اصفهان معترض شده که تنها یکی دو ساعت وقت لازم است تا نمایندگان بتوانند مشکلات مردم را به وزرا انتقال بدهند و 15 ساعت چه توجیهی است؟
مجلسی‌ها تا دیروز گلایه‌مند بودند که رحیمی پس از ماجرای کردان با مجلس قهر کرده و تعامل را به صفر رسانده اما سخنان دیروز معاون پارلمانی دولت نه تنها این روابط را بهبود نبخشید که به نظر می‌رسد مجلس - دولت وارد فاز جدیدی از رابطه شد؛ رابطه‌ای که این بار رحیمی به جبران ماجرای کردان و سکوت تلویحی آن زمان کلید زده است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.09 seconds.